72 روستا ویژه و نمونه کشور برای فراوری صنایع دستی و اقتصاد مقاومتی انتخاب شد

به گزارش مجله آرنا، مشاور صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حدود 72 روستا ویژه و نمونه برای فراوری صنایع دستی و بحث اقتصاد مقاومتی در کشور پیش بینی شده است که از خراسان جنوبی 5 روستا در نظر گرفته شده است.

72 روستا ویژه و نمونه کشور برای فراوری صنایع دستی و اقتصاد مقاومتی انتخاب شد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ در تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش مجله آرنا در بیرجند، ویدا تهوری عصر امروز در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه ای استان های شرق کشور، گفت: پس از گذشت پنج سال در خراسان جنوبی در زمینه صنایع دستی اتفاقات خوبی افتاده است و اکنون شاهد برگزاری دومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی هستیم که با حضور 6 استان کشور برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: غرفه های خوبی در زمینه صنایع دستی و معرفی آن در این نمایشگاه تدارک دیده شده است که شاهد رشته های بومی استان های مختلف و منتخب در این نمایشگاه هستیم.

مشاور صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: بحث صنایع دستی علی رغم تصور خیلی از کسانی که به صنایع دستی فکر می نمایند و فعالیت دارند می تواند تاثیرات قابل توجه در رشد مالی به ویژه خراسان جنوبی داشته باشد.

تهوری اعلام کرد: خراسان جنوبی با توجه به پراکندگی روستاها می تواند در صنایع دستی از این ظرفیت استفاده کند و در راستای مالی مقاومتی، رشد مالی روستاها و یاری به معیشت آن ها خدمات ارزنده ای برداریم.

وی اضافه نمود: 80 رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی شناسایی شده است که غریب به 40 رشته آن فعال است که با توجه به این ظرفیت در بحث آموزش، کار ویژِه اجرا شده است.

مشاور صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: صنایع دستی خوب خراسان جنوبی می تواند به اقتصاد استان یاری کند و با توجه به اقلیم خراسان جنوبی و کمبود امکانات نگاه ویژه ای در سازمان میراث به این استان است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 732

به "72 روستا ویژه و نمونه کشور برای فراوری صنایع دستی و اقتصاد مقاومتی انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "72 روستا ویژه و نمونه کشور برای فراوری صنایع دستی و اقتصاد مقاومتی انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید