اردوغان: امکان حذف حفتر از فرایند انتقالی لیبی وجود دارد، یونان حد خود را بداند

به گزارش مجله آرنا، رئیس جمهور ترکیه گفت: حفتر هر لحظه ممکن است از فرایند انتقالی در لیبی اخراج گردد، تحولات نشانگر این واقعیت است.

اردوغان: امکان حذف حفتر از فرایند انتقالی لیبی وجود دارد، یونان حد خود را بداند

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفت وگو با شبکه دولتی تی آر تی با بیان اینکه پس از تماس تلفنی با ترامپ درباره فرایند انتقالی لیبی، ممکن است دوره جدیدی میان آمریکا و ترکیه شروع گردد، گفت: حفتر هر لحظه ممکن است از فرایند انتقالی در لیبی اخراج گردد، تحولات نشانگر این واقعیت است. با آقای پوتین در رابطه با تحولات لیبی گفت وگو خواهم کرد. ایشان گفته اند که آنجا سربازی ندارند٬ می خواهم در این زمینه با ایشان صحبت کنم.

وی همچنین در زمینه تماس تلفنی خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا توضیح داد: اسامی وابسته به گروه تروریستی فتو را به وی ابلاغ کردیم. او نیز گفت اطلاعات مطرح شده را دریافت نموده کار های لازم را انجام خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: ملاقات پ.ک.ک، ی.پ.گ با گروه تروریستی آنتیفا در آمریکا معنی دار است. ترامپ را در جریان این موضوع قرار دادم.

وی همچنین درباره تحولات اخیر در آمریکا توضیح داد:کشته شدن جورج فلوید جلوه ای از رویکرد نژادپرستانه است و این وضعیتی نیست که هیچ فرد با وجدانی آن را بپذیرد.

اردوغان درخصوص اقدامات ترکیه در زمینه بهداشت گفت: در راستای سرمایه گذاری های خود در زمینه بهداشت وادی بهداشت را در آنکارا تاسیس خواهیم کرد. اقدام به فراوری دستگاه های تنفس مصنوعی کردیم. تقاضا برای این دستگاه بسیار بالاست. هم اکنون سفارش 60 هزار دستگاه را پذیرفته ایم. هیچگاه سرمایه گذاری در کشورمان متوقف نمی گردد. با همان عزم و اراده قبلی به فراوری و سرمایه گذاری ادامه خواهیم داد. با گران فروشی و گرانفروشان برخورد خواهیم کرد. در راستای تامین امنیت مالی کشور به مبارزه خود ادامه می دهیم زیرا این نیز نوعی تروریسم است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در واکنش یونان به موضع اخیر یونان گفت: می گویند که ایاصوفیه را به مسجد تبدیل نکنید. آیا ترکیه را شما اداره می کنید یا ما؟ مقامات یونان حرف های بی پایه می زنند. آیا می توان در حق ترکیه این حرف ها را زد؟ کمی خودت را جمع و جور کن. اگر حد خود را ندانی، موضع ترکیه روشن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 900

به "اردوغان: امکان حذف حفتر از فرایند انتقالی لیبی وجود دارد، یونان حد خود را بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: امکان حذف حفتر از فرایند انتقالی لیبی وجود دارد، یونان حد خود را بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید