واکنش اردوغان به اقدامات اروپا علیه ترکیه

به گزارش مجله آرنا، رئیس جمهور ترکیه امروز آدینه گفت، کشورهای معقول در اتحادیه اروپا تلاشها علیه کشورش را در نشست اخیرشان دفع کردند و نشست بعدی رهبران اتحادیه اروپا در ماه مارس منجر به نتیجه ای که به آنکارا آسیب بزند نخواهد شد.

واکنش اردوغان به اقدامات اروپا علیه ترکیه

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا در سال 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رهبران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه توافق کردند تحریمهای محدود علیه ترکیه در واکنش به مناقشه مربوط به اکتشاف منابع انرژی بین این کشور با یونان و قبرس را تدارک ببینند و اتخاذ هر گونه گام شدید تر را به دنبال اختلاف کشورها بر سر چگونگی برخورد با آنکارا را تا ماه مارس به تعویق انداختند.

اردوغان امروز بعد از نماز آدینه به مجله آرنا گفت: حقوق ما باید اعطا شوند. هم اکنون حقوق زیادی وجود دارند که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به ترکیه اعطا نمایند.

وی اضافه نمود: کشورهای معقول در اتحادیه اروپا این بازی را با نشان دادن موضعی مثبت دفع کردند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفته که هم با باراک اوباما در زمان ریاست جمهوری اش و هم با دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی همکاری بدون مشکل داشته و منتظر خواهد ماند که ببیند چه اتفاقی می افتد.

اردوغان به مجله آرنا همراه با خودش ضمناً شرکت در مراسمهای جشن در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان گفت: این حقیقت که ترکیه با چیزی تحت عنوان قانون کاتسا روبرو است حاکی از بی احترامی علیه یک همپیمان استراتژیک ناتو است.

این رئیس جمهور ترکیه گفت، کشورش یک کشور عادی نیست و جزو اعضای ارشد ائتلاف است و هم ترامپ و هم اوباما از آنکارا به عنوان همپیمان ناتو تحسین نموده اند.

او در ادامه گفت، تا زمانی که دونالد ترامپ ریاست جمهوری را ترک ننموده و جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا ریاست جمهوری را شروع نکند نمی داند که شرایط امور چطور خواهد شد اما اظهار کرد، در طول ریاست جمهوری ترامپ گامهای مثبتی در ارتباط با چند مساله در پیش گرفته است.

اردوغان اضافه نمود: از طرف دیگر من با اوباما که یک دموکرات است در طول هشت سال ریاست جمهوری اش همکاری نموده ام و من کسی هستم که او یکی از پنج دوست اولش در میان رهبران دنیا خوانده است.

رئیس جمهور ترکیه اضافه نمود که درک نمی نماید چرا مساله قانون مقابله با رقبای آمریکا به وسیله تحریمها (کاتسا) حالا مطرح شده است.

اردوغان توضیح داد، با بایدن که به هنگام بیماری با او در خانه اش دیدار روابطی گرم داشته و این دو رهبر به خوبی یکدیگر را می شناسند.

اردوغان اظهار کرد: اما از آنجا که من به بعضی چیزها عادت دارم معتقدم که ما خواهیم دید که بعد از نهایی شدن واگذاری ریاست جمهوری امور چطور به پیش خواهند رفت.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه یک لایحه دفاعی تصویب کرد که راه را برای اعمال تحریم علیه ترکیه به خاطر خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه هموار می نماید.

ترامپ گفته اگر که سنا این لاحیه را تایید کند او آن را وتو خواهد نمود. سنا برای بلوکه کردن اختیار وتوی ترامپ باید با اکثریت دو سومی آن را تصویب کند. انتظار می رود که مجلس سنای آمریکا رای گیری بر سر این لایحه را چند روز دیگر انجام دهد.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1307

به "واکنش اردوغان به اقدامات اروپا علیه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اردوغان به اقدامات اروپا علیه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید