ترامپ محدودیت استفاده از مین های ضد نفر را لغو کرد

به گزارش مجله آرنا، رئیس جمهور آمریکا محدودیت های اعمال شده در زمان باراک اوباما علیه استفاده از مین های ضد نفر را کاهش داده است.

ترامپ محدودیت استفاده از مین های ضد نفر را لغو کرد

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه محدودیت های اعمال شده علیه استفاده از مین های ضد نفر در زمان باراک اوباما را کاهش داده است.

بر اساس این گزارش دولت ترامپ این گونه استدلال نموده است که سیاست قبلی اوباما در محدود کردن استفاده از مین های ضد نفر می تواند نظامیان آمریکایی را با آسیب های شدیدی روبرو کند.

این اقدام دولت ترامپ با مخالفت گسترده گروه های حامی کنترل تسلیحات روبرو شده است. سیاست جدید دولت ترامپ نشان می دهد که کاخ سفید مایل به تغییر سیاست های اتخاذ شده توسط دولت اوباما است. این در شرایطی است که نگرانی های زیادی درباره خسارات و تلفات غیرنظامیان به واسطه این تسلیحات پس از سرانجام درگیری های نظامی مطرح شده است.

پاتریک لیهی سناتور آمریکایی در این باره گفت: تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای بازنگری در این سیاست درباره مین های ضد نفر ناامید کننده و غیرهوشمندانه است.

دولت اوباما در سال 2014 میلادی گفت که دیگر مین های ضد نفر را فراوری و از آنها استفاده نخواهد کرد. ایالات متحده همچنین استفاده از این گونه تسلیحات را خارج از شبه جزیره کره ممنوع گفت.

پنتاگون با انتشار بیانیه ای گفت: محدودیت های اعمال شده برای استفاده از مین های ضد نفر نظامیان آمریکایی را با خسارت و زیان هنگفتی روبرو می نماید.

سیاست جدید که نتیجه بازنگری جیم ماتیس وزیر سابق دفاع آمریکا در سیاست های نظامی ایالات متحده است، به ارتش اجازه می دهد تا از مین های ضد نفر با محدودیت کمتری استفاده کند.

پنتاگون اضافه نمود: هیچ گونه محدودیت جغرافیایی برای استفاده از مین های ضد نفر وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 674

به "ترامپ محدودیت استفاده از مین های ضد نفر را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ محدودیت استفاده از مین های ضد نفر را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید