خبرنگاران نگرانی شبکه های اجتماعی آمریکا از بروز ناآرامی پس از انتخابات

به گزارش مجله آرنا، تهران- خبرنگاران- شبکه اجتماعی فیسبوک پس از شرکت گوگل گفت: از زمان بسته شدن صندوق های رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تبلیغات سیاسی را به دلیل نگرانی از تبعات شمارش آرا، ممنوع می نماید.

خبرنگاران نگرانی شبکه های اجتماعی آمریکا از بروز ناآرامی پس از انتخابات

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش تارنمای آکسیوس، شرکت فیسبوک که مالک چندین پلتفرم شبکه اجتماعی غیر از خود فیسبوک است، اعلام نمود که از زمان بسته شدن صندوق های رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر (13 آبان ماه)، تبلیغات سیاسی را دست کم تا یک هفته ممنوع خواهد نمود.

فیسبوک که دو هفته پس از اعلامی مشابه توسط شرکت گوگل این موضوع را مطرح نموده، دلیل این سیاست را کم کردن احتمال سر درگمی مردم درباره نتایج انتخابات یا مواجهه با پیغام هایی برای گمراه کردن مردم درباره نتایج شمارش آرا عنوان نموده است.

این شرکت که مدت ممنوعیت تبلیغات سیاسی را دست کم یک هفته با احتمال تغییر اعلام نموده، همچنین گفت که سیاست های خود را به روزرسانی خواهد نمود تا دعوت (صریح یا ضمنی) از کاربران برای مشارکت در نظارت مخرب بر صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ممنوع کند.

پیشتر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که همیشه موضوع تقلب در انتخابات آینده ریاست جمهوری را مطرح می نماید، از هواداران خود خواسته بود که با حضور در محل های رای گیری بر نحوه اخذ رای مردم نظارت نمایند.

گوگل نیز دو هفته پیش در اقدام مشابهی اعلام نمود با احتمال اینکه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حدود یک هفته طول بکشد، از زمان انتها رای گیری تبلیغات سیاسی در پلتفرم های این شرکت تا هفت روز ممنوع خواهد بود.

ترامپ در جریان نخستین مناظره با جو بایدن رقیب دموکراتش گفت: من از هوادارانم می خواهم تا به پایگاه های رای گیری رفته و با دقت بر مسایل احتمالی و اوضاع نظارت داشته باشند. من از آن ها می خواهم که این کار را انجام دهند.

وی اضافه کرد: امروز یک مشکل عظیم وجود دارد. در فیلادلفیا آن ها نظارت بر فرایند امور را شروع کردند. به این افراد ناظران انتخاباتی گفته می گردد که چیز بسیار امن و خوبی است. اما آنها را از حوزه ها بیرون انداختند و به آنها اجازه نظارت و تماشا ندادند. می دانید چرا؟ چون اتفاقات بدی در فیلادلفیا در حال وقوع است.

منتقدان ترامپ و کارشناسان هشدار داده اند که این اظهارات ترامپ در میان رای دهندگان ایجاد ترس می نماید و حضور هواداران او در محل های رای گیری ممکن است به اجبار رای دهندگان برای رای دادن به فردی خاص منجر گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1165

به "خبرنگاران نگرانی شبکه های اجتماعی آمریکا از بروز ناآرامی پس از انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگرانی شبکه های اجتماعی آمریکا از بروز ناآرامی پس از انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید