شمار موارد ثابت شده عفونت کرونا در جهان از 3 میلیون گذشت ، واکسیناسیون سایر بیماری ها به تاخیر افتاده است

به گزارش مجله آرنا، آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز در روز دوشنبه 8 اردیبهشت نشان می دهد که شمار موارد ثابت شده عفونت با ویروس کرونا در جهان به 3017806 مورد رسیده است.

شمار موارد ثابت شده عفونت کرونا در جهان از 3 میلیون گذشت ، واکسیناسیون سایر بیماری ها به تاخیر افتاده است

به گزارش مجله آرنا به نقل از گاردین آمریکا با 979077 مورد عفونت ویروس کرونا بیشترین موارد را در میان کشورهای جهان دارد که تقریبا شامل یک سوم کل موارد کووید-19 در جهان می شود.

آمریکا با 55563 مرگ ناشی از ویروس کرونا از لحاظ تلفات بیماری هم در رده اول جهان قرار گرفته است.

- شمار مرگ های بیمارستانی ناشی از ویروس کرونا در بریتانیا روز دوشنبه 360 مورد افزایش یافت و شمار کل تلفات در این کشور به 21902 مورد رسید. این ارقام شامل مرگ ها در خانه ها و آسایشگاه ها نمی شود که بر اساس برخی از تخمین ها نسبت بزرگی از کل مرگ ها هستند.

- ایتالیا 333 مورد مرگ جدید ناشی از کووید-19 را در 24 ساعت گذشته گزارش کرده که 72 مورد بیش از روز قبل است. شمار افراد دچار عفونت فعال با ویروس کرونا در ایتالیا با کاهشی 290 موردی به 105813 مورد رسید. ایتالیا تا به حال در مجموع 199414 مورد عفونت کرونا گزارش کرده ست.

- آندرس مانوئل لوپز ابرادور، رئیس جمهور مکزیک می گوید این کشور توانسته است شیوع ویروس کرونا مهار کند، اما به طور گسترده ای تصور می شود که موارد کووید-19 در مکزیک کم شماری می شوند. مکزیک نخستین مورد بیماری در اواخر ماه فوریه گزارش کرد و شمار موارد ثبت شده عفونت در این کشور در حال حاضر 14677 مورد شامل 1351 مورد مرگ است.

- سوئیس اقدامات برای کاهش قرنطینه عمومی را آغاز کرده است و دندانپزشکان، سلمانی ها و آرایشگاه ّا و سالن ها ماساژ از جمله خدماتی هستند که اجازه پذیرفتن مشتریان را پیدا کرده اند. اغلب فروشگاه های دیگر، مدارس و بازارهای غذایی از 11 مه (22 اردیبهشت) اجازه بازگشایی پیدا خواهند کرد و بازگشایی مدارس فنی وحرفه ای و دانشگاه ها به 8 ژوئن (19 خرداد) موکول شده است.

- افغانستان بیشترین میزان افزایش موارد روزانه عفونت کرونا را گزارش کرد که ناشی اوج گیری مداوم شیوع بیماری در شهر قندهار در جنوب این کشور است و وزیر بهداشت این کشور درباره دو هفته بحرانی پیش روی این کشور هشدار داد.

- دکتر تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت می گوید شیوع کرونا باعث شده است که واکسیناسیون بیش از 13 میلیون نفر در جهان در برابر سایر بیماری های واگیردار به تاخیر بیفتد. به گفته تدروس برنامه ها واکسیناسیون بر ضد فلج اطفال، سرخک، وبا، HPV، تب زرد و مننژیت تحت تاثیر قرار گرفته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 928

به "شمار موارد ثابت شده عفونت کرونا در جهان از 3 میلیون گذشت ، واکسیناسیون سایر بیماری ها به تاخیر افتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار موارد ثابت شده عفونت کرونا در جهان از 3 میلیون گذشت ، واکسیناسیون سایر بیماری ها به تاخیر افتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید