عربستان خواستار دریافت یاری برای بازدارندگی در برابر ایران است

به گزارش مجله آرنا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا می گوید که ریاض همچنان خواهان دریافت یاری نظامی ایالات متحده برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران است.

عربستان خواستار دریافت یاری برای بازدارندگی در برابر ایران است

به گزارش گروه سیاسی مجله آرنا، به نقل از اسپوتنیک، ژنرال مک کنزی رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در مصاحبه با مجله آرنا گفت که به رغم توقف حمایت واشنگتن از جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن در اوایل امسال، دولت جو بایدن همچنان به ارائه یاریهای نظامی به عربستان سعودی از جمله افزایش کارآیی سامانه پدافند هوایی این کشور برای مقابله با موشکهای انصارالله یمن پایبند است.

وی در ادامه تأکید کرد که ریاض همچنان خواستار دریافت یاری نظامی از ایالات متحده برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران است.

این فرمانده بلندپایه ارتش ایالات متحده در ادامه خطاب به اصحاب رسانه گفت که سعودیها خواستار اطمینان یابی مجدد از این موضوع هستند که در صورت وقوع حمله ای از جانب ایران به آنها یاری خواهد شد و آنها همچنین خواستار دریافت یاری در برابر حملات مداوم انصارالله یمن هستند.

مک کنزی بدون ارائه شواهد کافی ادعا کرد: من معتقدم که صندلی ایالات متحده در این عرصه، از حمله کشوری همچون ایران به کشوری دیگر جلوگیری نموده است.

وی همچنین گفت: منطقه خاورمیانه به طور گسترده ای یک عرصه رقابتی تنگاتنگ میان قدرتهای عظیم است و من فکر می کنم که ما صندلی خود را در منطقه تنظیم کردیم، و روسیه و چین از نزدیک در حال رصد شرایط هستند تا در صورت ایجاد یک خلاء (قدرت) در منطقه از آن به سود خود بهره برداری نمایند. من فکر می کنم که آنها ملاحظه می نمایند که ایالات متحده در حال تغییر نقطه تمرکز خود به سایر بخشهای دنیا است و از این رو احساس می نمایند که ممکن است فرصتی برای آنها بوجود آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1605

به "عربستان خواستار دریافت یاری برای بازدارندگی در برابر ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان خواستار دریافت یاری برای بازدارندگی در برابر ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید