مقاله: قرص لوبل چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟

به گزارش مجله آرنا، حمله تشنج ممکن است از چند ثانیه تا حدود 15 دقیقه به طول انجامد. همچنین ممکن است فرد قبل از اینکه تشنج کند علائمی مثل سرگیجه، تاری دید، اضطراب، لرزش پاها و یا سردرد را در بدن خود احساس کند. استفاده از داروهای مرتبط در این زمینه می تواند تعداد و شدت حملات را کاهش داده و آن ها را تحت کنترل در بیاورد.

مقاله: قرص لوبل چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟

مجله آرنا | سرویس سلامت - تشنج شرایطی است که در آن فرد تعادل خود را از دست داده و برای چند دقیقه هوشیاری خود را از دست می دهد. تشنج همانند صرع از بیماری های عصبی است که با مصرف دارو می توان آن را کنترل کرد و تعداد دفعات حمله را به حداقل رساند. به این منظور داروهایی همچون قرص کاربامازپین و قرص والپرت سدیم وجود دارند. قرص لوبل یکی دیگر از این داروهاست که در ادامه قصد داریم با موارد مصرف و عوارض احتمالی آن آشنا شویم.

قرص لوبل (Levebel) با نام دیگر (Levetiracetam) از داروهای ضد صرع است که معمولا برای درمان تشنج های جزئی، تشنج های میوکلونیک و تشنج های تونیک کلونیک تعمیم یافته استفاده می گردد. این دارو با کاهش جریان الکتریکی غیرطبیعی سلول های مغزی، به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع جهت کاهش حملات تشنج استفاده می گردد. توجه داشته باشید که مصرف داروی لوبل صرع را درمان نمی کند و تنها برای کنترل تشنج مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو به صورت قرص، محلول خوراکی و محلول تزریقی وجود دارد.

منبع مقاله: قرص لوبل چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟

انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1742

به "مقاله: قرص لوبل چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: قرص لوبل چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید