نحوه احتساب سابقه خدمت نیروهای فاقد پرداخت حق بیمه یا کسورات بازنشستگی

به گزارش مجله آرنا، تهران (پانا) - وزارت آموزش و پرورش برای حل مشکل آن دسته از نیروهای خود که فاقد پرداخت حق بیمه یا کسورات بازنشستگی بوده و احتساب سابقه خدمت آنان برابر قانون مدیریت خدمات کشوری مقدور نیست، پیشنهاد نموده در صورت پرداخت حق بیمه یا کسورات بازنشستگی اعم از سهم دولت و مستخدم از سوی این افراد، سابقه خدمت آنان جزو سابقه خدمت دولتی محاسبه گردد.

نحوه احتساب سابقه خدمت نیروهای فاقد پرداخت حق بیمه یا کسورات بازنشستگی

دفتر هیات دولت، به موجب قانون الحاق یک ماده به قانون معین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، قریب به 85هزار نیروی پیش دبستانی، حق التدریس غیرمستمر، آموزشیار نهضت سوادآموزی، آموزش دهنده مستمر نهضت سوادآموزی و خرید خدمات آموزشی که از سال 79تا قبل از سال 1392با این وزارت به صورت حق الزحمه ای، همکاری داشته اند، به استخدام پذیرفته خواهند شد.

از آنجایی که این افراد غالباً دارای سنین بالا هستند، بدیهی است پس از استخدام، متقاضی احتساب سنوات خدمت در سال های همکاری خواهند بود. این در حالی است که قریب به اتفاق افراد یاد شده فاقد پرداخت حق بیمه یا کسور بازنشستگی بوده و بعضاً فاقد سنوات خدمت تمام وقت می باشند و احتساب سابقه خدمت آنان برابر قانون از جمله ماده (105) قانون مدیریت خدمات کشوری مقدور نیست.

لذا به منظور حل مشکل یاد شده و عدم ایجاد بار اقتصادی سنگین برای دولت، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد نموده است در صورت پرداخت حق بیمه یا کسورات بازنشستگی، اعم از سهم دولت و مستخدم از سوی این افراد، سابقه خدمت آنان در چارچوب قوانین و مقررات موجود جزو سابقه خدمت دولتی محسوب گردد و در راستای اجرایی شدن پیشنهاد فوق، لایحه الحاق یک ماده به قانون معین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب سال 1397 را جهت آنالیز و سیر مراحل قانونی در مجلس شورای اسلامی، به دولت ارائه نموده است.

این پیشنهاد هم اکنون در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک مراحل آنالیز و تصمیم گیری را طی می نماید که به محض حصول نتیجه به وسیله همین درگاه به اطلاع ذی نفعان خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1759

به "نحوه احتساب سابقه خدمت نیروهای فاقد پرداخت حق بیمه یا کسورات بازنشستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه احتساب سابقه خدمت نیروهای فاقد پرداخت حق بیمه یا کسورات بازنشستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید