پاکستان واکسن تک دوز کرونا فراوری می نماید

به گزارش مجله آرنا، خبرگزاری خبرنگاران- انستیتوی ملی بهداشت پاکستان (NIH) گفت: فراوری واکسن تک دوز کرونا به زودی در پاکستان شروع می گردد.

پاکستان واکسن تک دوز کرونا فراوری می نماید

به گزارش خبرگزاری مجله آرنا، پایگاه خبری اکسپرس تیریبون اعلام نمود: پاکستان که این روز ها برای کاهش سرعت موج سوم شیوع ویروس کووید-19 در این کشور واردات واکسن کرونا را افزایش داده است اکنون از شروع طرح فراوری داخلی واکسن کرونای چینی اطلاع داد.

سرلشکر عامر مدید اجرایی انستیتوی ملی بهداشت پاکستان در مصاحبه ای گفت: مراحل فراوری داخلی واکسن تک دوز کانسینو چین در پاکستان طی روز های آینده شروع می گردد.

وی اضافه کرد: پاکستان پیشتر از چین خواسته بود تا فناوری این واکسن را در اختیار اسلام آباد قرار دهد، به همین دلیل مواد اولیه واکسن تک دوز کانسیونو طی روز های آینده وارد کشور می گردد.

این مسوول پاکستانی توضیح داد: پاکستان از نخستین کشور هایی بود که در آزمایش بالینی واکسن CanSinoBio شرکت کرد، بر همین اساس مرحله سوم آزمایش بالینی این واکسن بر روی 20 هزار داوطلب در شهر های مختلف پاکستان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه فراهم سازی کامل شرایط فراوری این واکسن در پاکستان تا انتها ماه آوریل انجام می گردد، اضافه کرد: فرآیند فراوری واکسن کانسینو در انستیتوی ملی بهداشت پاکستان تحت نظارت یک تیم متخصص چینی انجام خواهد شد.

پاکستان تا به امروز بیش از 2.5 میلیون دوز واکسن کرونای چینی سینوفارم را وارد نموده که طبق آمار دولتی بیش از 1.3 میلیون شهروند پاکستانی به وسیله آن واکسینه شده اند.

یادآوری می گردد دولت پاکستان طی هفته های اخیر برای تسریع فرآیند واکسیناسیون کرونا، رایزنی هایی را در سطح دپیلماتیک برای دریافت واکسن کرونا تحت برنامه کواکس را در دستور کار قرار داده که قرار است که بر اساس آن 15 میلیون دوز واکسن طی دو ماه آینده در اختیار اسلام آباد قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1553

به "پاکستان واکسن تک دوز کرونا فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان واکسن تک دوز کرونا فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید