چگونه تا عید لاغر شویم

به گزارش مجله آرنا، توصیه هایی برای کاهش وزن و لاغری در 20 روز را در ادامه بخوانید.

چگونه تا عید لاغر شویم

اگر مثل بسیاری از مردم جهان اضافه وزن دارید و برای کاهش وزن به سختی کوشش می کنید اما هنوز نتوانسته اید کاری از پیش ببرید، نگران نباشید. بسیاری از افراد مانند شما هستند و تنها شما نیستید که به این گرفتاری دچار هستید. تنها کافی است ظرف 20 روز این برنامه را انجام دهید تا نتایج ایده آل آن را ببینید و وزن کم کنید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا با راهکارهای کاهش وزن تا عید آشنا می شوید.

هدف خود را از کم کردن وزن بنویسید

بسیاری از مردم این کار را انجام نمی دهند، اما ما را باور داشته باشید، چون این کار جواب می دهد. حتی اگر بخواهید ظرف 3 ماه، 10 کیلو وزن کم کنید یا آنکه فقط شکم خود را آب نموده یا سطح انرژی خود را افزایش دهید.

بیشتر از اندازه مصرف خود کالری بسوزانید

شاید خیلی ساده به نظر بیاید اما این کار مستلزم برنامه ریزی است. برای رسیدن و عملی کردن این ایده، یک ساعت پیاده روی در روز با سرعت 5 کیلومتر در ساعت می تواند چیزی حدود 145 کالری بسوزاند، در شرایطی که یک ساندویچ برگر حاوی 465 کالری است.

قند رژیمی را جایگزین کنید

این مواد طبیعی که اندازه کالری شان صفر است تقریبا در تمام فروشگاه های زنجیره ای در دسترس هستند. از طرفی مصرف آن ها در کاهش قند خون و کنترل اندازه دیابت هم تاثیر فراوانی دارد.

از برنج قهوه ای به جای برنج سفید بهره ببرید

برنج قهوه ای دارای کالری کمتری است، از طرفی فیبر بیشتری هم دارد که باعث می گردد برای مدتی طولانی تر احساس سیری و اشباع بودن داشته باشید. از طرفی برنج قهوه ای حاوی سبوس است که می تواند اندازه کلسترول را کاهش دهد.

آجیل را نباید فراموش کنید

سعی کنید میوه و آجیل هایی مانند بادام، پسته و گردو بخورید که چربی کافی داشته و برای سلامت کلی بدن شما مفید است و به کاهش وزن یاری می نماید. اگر به مطالب سلامتی علاقه مند هستید مطلب این میوه ها سه سوته کبد چرب را درمان می نمایند را بخوانید.

هرگز برای کاهش وزن گرسنگی نکشید

اگر گرسنگی به خود دهید، بدن شما فکر می نماید که شما در حال تحمل گرسنگی هستید و سعی می نماید به جای سوزاندن کالری، آن ها را ذخیره کند. سعی کنید غذاهایی را که دارای کالری منفی هستند بخورید چرا که کالری بسیار کمی دارند.

شام را تا ساعت 7:30 شب بخورید

بعضی افراد عادت دارند شام سنگین و آن هم دیرهنگام بخورند. ازآنجایی که فاصله بسیار کمی بین شام و زمان خوابیدن شما وجود دارد، سیستم هاضمه تحت تاثیر آن قرارگرفته و در برنامه کاهش وزن شما اختلال ایجاد می نماید.

ادویه های بیشتری به غذاها اضافه کنید

ادویه ها، دارای خواص افزایش دهنده متابولیسم بدن هستند. سعی کنید ادویه هایی مانند فلفل سیاه، فلفل قرمز، زیره سبز، زردچوبه، خردل و غیره را به غذای خود اضافه کنید.

بعضی دیگر از راهکارهای کاهش وزن تا عید

  • پنج بار در روز میوه و سبزیجات مصرف کنید
  • اندازه مصرف غذاهای نمکی را کم کنید
  • خرید اینترنتی غذا را فراموش کنید
  • مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید
  • هنگام گرسنگی آب بنوشید
  • صبح ها ورزش کنید
  • صبحانه مفصلی بخورید

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب چندبار دستشویی رفتن در روز طبیعی است؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2110

به "چگونه تا عید لاغر شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه تا عید لاغر شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید