هوش مصنوعی

به جای، روی استعداد ها سرمایه گذاری کنیم

مت کلیفورد، هم بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آنتراپرنور فرست Entrepreneur First نوشت: یکی از شرکت های پیشگام سرمایه گذاری استعداد در اروپاست. او همچنین مدیر سازمان تحقیقات و اختراعات پیشرفته، وابسته به دولت بریتانیاست. او به همراه دیگر بنیانگذار شرکتش، آلیس بنتینک،...

12 اردیبهشت 1402

پروژه چشم پزشکی گوگل در تایلند کلید خورد ، تشخیص احتمال نابینایی با ضریب 95 درصد (تور تایلند لحظه آخری)

گوگل یک پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی را در تایلند اجرایی می نماید که هدفش آنالیز بیماری های چشمی است که در اثر دیابت ایجاد می شوند.

29 آذر 1401

پارچه هوشمند مایکروسافت با قابلیت تشخیص اجسام

به تازگی مایکروسافت پتنتی به نام پارچه هوشمندی که اشیاء و ورودی لمسی را تشخیص می دهد به ثبت رسانده است. این پتنت در واقع پارچه ای است که می تواند اشیاء نزدیک خود را تشخیص دهد و شناسایی کند.

4 مرداد 1401

پرکاربردترین تکنولوژی های مربوط به صنعت گردشگری در سال 2017

در مقاله های گذشته به این که چه اندازه ترندهای تکنولوژی بر صنعت گردشگری تاثیر گذاشته اند، صحبت نموده ایم. ترندهایی که طی سال های اخیر در حال پیدایش بودند، حالا بخش جدایی ناپذیر زندگی روزانه ما هستند.

25 بهمن 1400

مصوبات شورای عالی فضای مجازی را اجرا می کنیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، عیسی زارع پور در جلسه مشترک با ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و معاونان این مرکز، با تأکید بر اهمیت فضای مجازی در دوره کنونی گفت: در حال حاضر در هر خانه ای برای همه...

16 شهریور 1400

کرونا، عامل توسعه شهر های هوشمند در جهان

یکی از معمول ترین پاسخ های دولت های دنیا به بحران کووید 19 در سراسر دنیا، توسعه شهر های هوشمند در کشور های مختلف بود تا بتوانند با کمک تکنولوژی و نوآوری های مرتبط با شهر های هوشمند، یک مدیریت مناسب و فناورانه بر اوضاع داشته باشند

15 اردیبهشت 1400

امکان طراحی مستقیم نقشه پس از چندین سال به گوگل مپ بازمی شود

پس از چندین سال گوگل به زودی امکان طراحی مستقیم خیابان ها را دوباره به گوگل مپ بازمی گرداند تا در کنار هوش مصنوعی کاربران هم بتوانند بهتر به تکمیل راه ها یاری نمایند.

27 اسفند 1399

امکان تشخیص محتوای ویدئوها با کمک هوش مصنوعی

شرکت اپل یک استارت اپ فعال در حوزه هوش مصنوعی را خریداری کرده که ابزاری برای شناسایی اشیای مختلف در فایل های ویدئویی عرضه کرده است.

18 آذر 1399

محو اتوماتیک شماره پلاک در آگهی های دیوار با هوش مصنوعی

شماره پلاک خودرو از جمله اطلاعاتی است که انتشار عمومی آن بایستی با ملاحظاتی همراه باشد. این موضوع زمانی که بخواهید خودروی خود را برای فروش آگهی کنید، بیشتر خود را نشان می دهد، چرا که توصیه می گردد برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، شماره پلاک خودروی...

24 مرداد 1399

ارزشگذاری دو میلیارد دلاری استارت آپ ایرانی در کانادا

فارغ التحصیلان دانشگاه شیراز در کانادا استارت اپی راه اندازی کردند که در حال حاضر ارزش آن 2 میلیارد دلار برآورد می گردد.

20 خرداد 1399

اسپر: چالش امنیتی ما چین است نه روسیه

وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ بشدت به چین و تکنولوژیهای هوش مصنوعی این کشور حمله کرد و تاکید نمود که پکن بزرگترین چالش امنیتی واشنگتن است.

5 اسفند 1398

با این فناوری می شد صدای واقعی استیون هاوکینگ را شنید

کوئیپس(Quips) نام یک هوش مصنوعی جدید است که به بیماران مبتلا به ALS این امکان را می دهد که با صدای خود صحبت نمایند و اگر امروز استیون هاوکینگ فقید زنده بود قطعا از این اتفاق خشنود می شد.

17 بهمن 1398

14 ویژگی مورد انتظار از گوشی های پرچم دار سال 2019

مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: با وجود اینکه در حال حاضر در اواسط سال میلادی به سر می بریم و هنوز گوشی های پر سروصدایی مانند گلکسی نوت 9، گوگل پیکسل 3 و شیائومی Mi Mix 3 معرفی نشده است، ولی باید بگوییم که انتظارات مربوط به پرچمداران 2019 بسیار هیجان انگیزتر...

10 مرداد 1398

پشتیبانی تیم فنی باشگاه خوشگذرونا

باشگاه خوشگذرونا همواره برای خدمت رسانی بهتر و دسترسی آسان مخاطبین خود به سایت و اپلیکیشن خوشگذرونا، آن را به روز رسانی کرده و سعی در استفاده راحت مشتریان خود است.

10 تیر 1398

هوش مصنوعی می تواند کارکردی تخریبی در پزشکی داشته باشد ، از تعصبات نژادی تا تشخیص های سوء گیرانه

نیویورک تایمز نوشت: هوش مصنوعی با ارزیابی رفتار پزشکان در شرایط مختلف بالینی آغاز به ارزیابی (و گاهی اوقات ارزیابی بیش از حد) بیماری ها می نماید و بنابراین اکنون شاهد این هستیم که هوش مصنوعی حتی می تواند سرطان ها را تشخیص دهد یا تشخیص هایی در حوزه هایی...

16 خرداد 1398